نقاشی پارچه روی زمینه خشک
نقاشی روی زمینه خشک یکی از تکنیک های رایج در نقاشی پارچه می باشد
نقاشی روی زمینه خشک یکی از تکنیک های رایج در نقاشی پارچه می باشد
باتیک یک سنت رنگآمیزی پارچهای مقاوم در برابر موم است. این تکنیک بسیار کهن است و سنت تهیه باتیک در فرهنگهایی مانند نیجریه، چین، هند، مالزی، سریلانکا و مهمترین آنها اندونزی یافت میشود.
در این متن کوتاه آگاهی های عمومی درباره رنگ پیگمنت و شیوه کاربرد آن بیان می شود، تا هنرمندانی که هنوز با این گونه از رنگ پارچه کار نکرده اند، با مهم ترین وِیژگی های آن آشنا شوند، و با آمادگی ذهنی بیشتری کار با آن را آغاز کنند. در کار با این گونه از رنگ در کنار ویژگی های مهم مانند اقتصادی بودن، درخشش رنگ، و سهولت و سرعت کاربرد، به نکاتی هم اشاره می شود که باید با توجه و دقت کامل آن ها را در نظر داشت تا نتیجه دلخواه فراهم آید.
هرکسی که با نقاشی و چاپ روی تیشرت، روتختی یا کیف، کلاه یا روسری یا هر نوع پارچه، لباس و لوازم جانبی سروکار دارد، با رنگ پارچه و اکریلیک آشنایی دارد. این دو نوع رایجترین رنگ برای استفاده در رنگآمیزی پارچهها هستند که در بین طراحان و افرادی که کار نقاشی و چاپ پارچه انجام میدهند محبوب هستند.
لاله و اردوان عزیز زوج دوست داشتنی، فعال و خستگی ناپذیری هستند که بزرگترین ویژگی آنها صمیمیت و پشتکار و نظم در کار است. آنها به خوبی توانسته اند با استفاده از پیشینه هنری و حرفه ای خود در کسب و کارشان به موفقیت برسند.
سعیده صفری هنرمندی که بزرگترین شوق زندگی اش دیدن موفقیت و کسب درآمد هنرجوهایش در این رشته است و یکی از آرزوهایش بوجود آمدن شرایطی است که بتواند با کودکان هم نقاشی پارچه کار کند.
برای اطمینان خاطر شما عزیزان از ثبات رنگهای ماری ورک، روی یکپارچه رنگی با تکنیک استنسیل طرحی را اجرا کردیم. کار را استراحت داده و با اتو تثبیت کردیم، سپس به مدت ۱۵ دقیقه داخل وایتکس قرار دادیم.
اغلب شما عزیزان صاحبان کسب و کار هستید و کیفیت اثر شما رابطه مستقیمی با موفقیت در کسب و کارتان دارد.
از آنجایی که محصولات نقاشی و چاپ پارچه کاربردی هستند باید مقاومت کافی در برابر آب و شستشو داشته باشند. شرکت ماری ورک با فرمولاسیون دقیق در رنگها و مدیومهای خود به این مهم دستیافته است؛ اما این برای رسیدن به نتیجه مطلوب در یک اثر نقاشی یا چاپ پارچه کافی نیست.
از زمان های دور انسان کوشیده است تا رنگ های طبیعت را به اختیار خود درآورد و از آن برای تزیین بدن، اشیاء ساخته شده اش و هر آنچه در پیرامونش بود بهره گیرد. پیش از اختراع پارچه دانه های میوه، خاک رُس و ریشه های گیاهان له شده، همه به عنوان منبع رنگ همراه با طرح های بدوی و ساده روی بدن و چهره مالیده می شدند.
سمیرا اسکندری، یکی از نخستین همراهان ماری ورک، مدرسی دلسوز و فداکار که همواره در حال یادگیری است و تجربیات جدید خود را بی دریغ در اختیار هنرجویانش قرار می دهد.