مقالات آموزشی

آماده سازی پارچه برای چاپ و نقاشی پارچه

اغلب شما عزیزان صاحبان کسب و کار هستید و کیفیت اثر شما رابطه مستقیمی با موفقیت در کسب و کارتان دارد.
از آنجایی‌ که محصولات نقاشی و چاپ پارچه کاربردی هستند باید مقاومت کافی در برابر آب و شستشو داشته باشند. شرکت ماری ورک با فرمولاسیون دقیق در رنگ‌ها و مدیوم‌های خود به این مهم دست‌یافته است؛ اما این برای رسیدن به نتیجه مطلوب در یک اثر نقاشی یا چاپ پارچه کافی نیست.

نکات مهی وجود دارند که باید توسط هنرمند رعایت شوند که اولین آنها شستشوی پارچه قبل از کار است.

چرا باید پارچه‌های نو را حتماً قبل از کار بشوییم؟ پارچه‌ها در روند تولید خود به آهار (نوعی مواد نشاسته‌ای) آغشته می‌شوند. 

قبل از نقاشی یا چاپ باید پارچه‌ها را با آب ولرم و کمی مواد شوینده شستشو دهید تا آهار آنها شسته شود. در غیر این صورت بعد از اتمام کار هنگام شست‌وشو مقداری از رنگ با آهار شسته شده و طرح شما کم‌رنگ خواهد شد.

در ضمن رنگ‌های ماری ورک برای انواع جنس پارچه مناسب هستند ولی بهتر است برای نتیجه بهتر از پارچه‌های نخ پنبه استفاده کنید.

نکته بعدی که هنرمند قبل از شروع کار باید آن را رعایت کند اتو کردن پارچه پس از شستشو است. هرچه سطح پارچه صاف‌تر باشد رنگ بهتر و یکنواخت‌تر بر آن نفوذ می‌کند. عدم رعایت این نکته در تکنیک‌های مختلف به‌خصوص چاپ انواع مهر به‌خوبی خود را نشان می‌دهد!

پارچه‌هایی که اتو نشده باشند رنگ به‌صورت یکدست در آنها نفوذ نمی‌کند و از زیبایی کار می‌کاهد.

شاید این نکته خیلی ساده به نظر برسد ولی رعایت همین نکات ساده‌ی طلایی است که اثر ایده‌آل و بی‌نقص را از اثر بی‌کیفیت متمایز می‌کند.

  • برای دیدن پاسخ سوالات و ویدیو های آموزشی بیشتر یه صفحه سوالات متدوال مراجعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *